This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

سه‌شنبه، آذر ۰۲، ۱۳۹۵

کتاب رسیده به تارنمای پرتو / گهوارۀ دیو / امید فلاح آزاد

گهوارۀ دیو، رمان، ۲۸۸ صفحه، از مجموعۀ‌ سفر به دیگر سو، چاپ نخست، نشر ناکجا، پاریس، فرانسه، ۲۰۱۶، مدیر هنری و طراح: رضا عابدینی

در «گهوارۀ دیو»، تقلای شخصیت اصلیِ رمان، سهراب، با خاطراتش به افشای روایاتی منجر می‌شود که ذره ذره تصویر پدر مقتول او را زیر عدسی داستان واضح می‌کند: افسری بهایی در ارتش شاه که بر خلافِ معتقداتش،  بر روی جمعیت مُتِعرِّضِ انقلابی‌ آتش گشوده و در پیامدِ آن برای خودش، مرگ، برای خانواده‌اش، شرم، و برای اقلیتش فاجعه‌ای نامنتظر رقم می‌زند.
نویسنده با درهم آمیختن سایه روشنِ خاطراتِ سهراب از شهرکِ زادگاهش در ایرانِ پیش از انقلاب با دلهره‌هایِ مهاجرت او، گذشته‌ای پیچیده و حالی معلّق بر صفحات رمان ترسیم می‌کند. ماجرای اصلی اما بر محورِ حوادث هولناکی بنا شده که در آستانۀ انقلاب  برای همیشه زندگی سه نسل از خانوادۀ سهراب را دگرگون کرده است. او که سالهاست مقیم امریکاست، به عنوان پدری مجرد ومحافظه‌کارهمیشه کوشیده تا تاریخِ خونین و آغشته به بدنامی خانواده‌اش را از تنها دخترش، کیمی، پوشیده نگه دارد. اما اینک در مواجهه با پافشاریِ کیمی و خواستگارش، مهرزاد، با تردید پوستۀ سکوت سی‌ساله‌اش را می‌شکند و روایت خود را از پیش‌درآمدِ کابوس‌ وارِ خانه‌سوزان بهاییان شیراز به زبان می‌آورد.
رمانِ گهوارۀ دیو را در ۲۸۸ صفحه،  نشر ناکجای پاریس هم به صورت چاپی و هم به شکل الکترونیک در اختیار خوانندگان قرار می دهد.  برای خرید این کتاب می‌توانید به سایت ناکجا مراجعه کنید.
صفحهء «گهواره‌ی دیو» در وبسایتِ ناکجا

وبسایت  امید فلاح آزاد            www.fallahazad.com    

هیچ نظری موجود نیست: