This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

دوشنبه، مهر ۲۲، ۱۳۹۸

دو شعر: تارنما و مالیخولیا، از اسد رخساریان

در تارنمای هستی‌ام، تنها هستم 
درپوده و تارِ خویش، تنها هستم
نه خدایی و نه شیطانی با من.


     تارنما

     در تارنمای هستی‌ام
     تنها هستم.

     درپوده و تارِ خویش
     تنها هستم.

     نه خدایی و
     نه شیطانی با من.

     آزادم
     آزاد
     و رواداری با ابلیسِ هوس را
     در رگ و در احساس
     و استخوان و گوشتم
     آزمون می­دانم.

     زندگی را امّا من روسپی
     و یکی اشرفی سحرآمیز
     دورِ انگشتی از انگشتانِ اشراف
     و به کامِ آن­ها می­بینم؛
     و از این روزنه
     دنیا را نازیبا می‌بینم!

     در تارنمای هستی‌ام
     چشم اندازِ شگفتی دارد مرگ!



     مالیخولیا



     با ماهِ آسمان
     حرفی نگفته دارم و
     آن را
     چون رازِ سربسته­‌ای با او
     در میان می­گذارمش.
     یک لحظه بعد
     انگار که ترسیده باشم
     لبانم را گاز می­گیرم.
     و به یاد می­آرم
     که از ماهِ زمینی‌­ام جدا شده‌­ام و
     به زودی زود می­‌میرم.


هیچ نظری موجود نیست: