This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

شنبه، دی ۳۰، ۱۳۹۶

معرفی کتاب "یگانگیِ ذهن و زبان" / مجموعۀ گفتگوها با پرتو نوری علا

با مراجعه به فیس بوک باشگاه ادبیات، به سردبیری امیر عزتی، می توانید این کتاب را به رایگان دانلود و نسخۀ پی دی اف آن را ذخیره کنید. 

آذر فخر، هنرمند برجسته و نام آشنای تئاتر ایران در بارۀ کتاب "یگانگیِ ذهن و زبان" در فیس بوک خود می‌نویسد: "اين كتاب، كند و كاويست در مورد پرتو نوري علا و تلاش وقفه ناپذيرش در مورد شعر و زبان و فرهنگ جامعه ايران، مخصوصا تلاش زنان ايراني براي ديده شدن از آواري كه سال هاي متمادي فرهنگ پدر سالاري سعي در خفه كردنش داشت و دارد؛ برتو نوري علا را در اين مصاحبه ها بهتر خواهيم شناخت."


در آغاز ژانویه 2018، انتشارات سندباد در لس آنجلس، کتاب جدیدی با نام "یگانگیِ ذهن و زبان"، Unity of Mind & Language در 220 صفحه منتشر کرد. این کتاب مجموعهای از گفتگوهای کتبی و چند مورد شفاهی با پرتو نوریعلا است که در آن گفتگوها پرتو به سئوالاتی در باب زندگی شخصی،  شعر کلاسیک و جدید ایران، سینما و هنر، کانون نویسندگان، مسائل سیاسی، نهضت زنان و سانسور در ایران، پاسخ داده است. 

مصاحبه کنندگان عبارتند از: هنگامه عباسی سیرچی، سیاووش خرمگاه، محمد تنگستانی، پانته‌آ بهرامی، عباس شکری، نوشین شاهرخی، شاهرخ صالح تندرو، ریحانه ظهیری، مریم رئیس‌دانا، فرامرز سلیمانی، علی لیمونادی، شاهرخ رئیسی، رامین احمدی و مصطفی مجیدی.
لینک سایر مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی با پرتو، در پایان کتاب آمده است.

پرتو در مقدمه کتاب می‌نویسد: "از مصاحبه‌کنندگان فرهیخته‌ای که با طرح سئوالات خود، فرصتی به‌من دادند تا بتوانم نقطه نظرهای ادبی، هنری، فرهنگی و اجتماعی/‌سیاسی‌ام را روشن و شفاف بیان کنم، سپاسگزارم."
طرح روی جلد کتاب کار گرافیست بین المللی نگار آثاری-صمیمی، و عکس روی جلد نیز کار فؤاد فرهمند است که هر دوی این هنرمندان آثار خود را سخاوتمندانه به پرتو، هدیه کرده اند. 
این کتاب مجدداً توسط نشر آفتاب، با سردبیری نویسنده و مترجم دکتر عباس شکری، نشر یافت. شما می توانید این کتاب را از سایت نشر آفتاب ملاحظه و در سایت لولو خریداری نمائید.
آدرس فروشگاه آنلاین لو لو

https://www.lulu.com/en/en/shop/partow-nooriala-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D9%84%D8%A7/unity-of-mind-and-language-%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B0%D9%87%D9%86-%D9%88-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86/paperback/product-m9vwew.html?page=1&pageSize=4

      

هیچ نظری موجود نیست: