This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

پنجشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۶

رشک به دریا / شعر به دو زبان فارسی و انگلیسی / مجید نفیسی

خانه‌بدوشی و تباهی 
مرا نشانه گرفته 
اما فکرِ کارهای ناتمام 
نمی‌گذارد توقف کنم.

 رشک به دریا 

ای دریا! 
چرا نمی‌توانم
مثل تو باشم؟
آسمان بغرد
یا زمین بلرزد 
تو سرِ جایت ایستاده‌ای 
و می‎گذاری مرغان ماهیخوار و
کاکائیها 
بر فرازت بال بگشایند 
و ماهیان قزل‌آلا و دلفینها
در آغوشت دُم بجنبانند. 

خانه‌‎بدوشی و تباهی 
مرا نشانه گرفته 
اما فکرِ کارهای ناتمام 
نمی‌گذارد توقف کنم.

ایکاش من 
مثل تو بودم 
تا از کنارِ
نیمکتهای ساحلی که میگذشتم 
میتوانستم به خانه‌بدوشان
لبخند زنم 
و دست به سویشان دراز کنم. 

ششم فوریه 2014

Envying the Sea 
By: Majid Naficy

!Oh, sea 
?Why can’t I be like you 
If the sky roars 
Or the earth trembles 
You stay in place 
And let seagulls and pelicans 
Open their wings over you 
And trouts and dolphins 
Shake their tails in your bosom 

Homelessness and decay 
Are aiming at me  
  But the thought of unfinished works
.Does not let me stop

I wish I were like you 
So when passing by beach benches
I could smile at the homeless 
And extend my hand to them. 

   
February 6, 2014

هیچ نظری موجود نیست: