This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۹

دوستان! عزیز دیگری از میان ما رفت.

ملیحه تیره گل و عزیز عطائی در سال 2015
با نهایت تأسف، امروز صبح از طریق ایمیل Alex- رامین، فرزند برومند ملیحه تیره گل و عزیز عطائی لنگرودی، با خبر شدم که پدر نیز در نهایت آرامش و در خواب، این جهان تیره خاکی را به ما واگذاشت و رفت.

آقای عزیز عطائی لنگرودی، و خانم ملیحه تیره گل، حدود شصت سال پیش - روزهائی که هردو دبیران جوانی بودند- با عشق و همراهی ازدواج کردند. هر دو با هم دبیرستان "آذین" را در کرمانشاه تأسیس کردند و سالها به تعلیم و تربیت و آموزش نوباوگان ایرانی پرداختند. عزیز عطائی خود، داستان نویسی با قدرت با زبانی بلیغ و شیوا، اما کم کار بود. و با وجود بیماری، تا آخرین روزهای زندگی ملیحه، با عشق و احترام کنارش ایستاد و در تهیه و تنظیم آثار او بویژه، 14 جلد کتاب "روایتی از ادبیات مهاجرت"،  یار و یاور او بود.

بعد از درگذشت ملیحه نیز، با نویسنده معاصر، مهرنوش مزارعی، که در صدد تهیه ویژه نامه ای برای ملیحه بود، تماس داشت. چند شرح حال و تعدای عکس از دوران زندگی خود و ملیحه برای مهرنوش فرستاد. و بر آن بود تا این روال را ادامه دهد که مرگ به سراغش آمد.

ضمن عرض تسلیت به فرزندان برومند ملیحه تیره گل و عزیز عطائی؛ آذین و رامین (آلکس) و وابستان گرامی شان و همچنین خوانندگان آثار ایشان و جامعه هنری - ادبی ایران، پیوند روحی آن دو عزیز را ستایش می کنم و یقین دارم یاد و نام و آثارشان همیشه زنده و جاوید خواهد ماند.

با مهر، پرتو

تارنمای پرتو:

در ذیل خبر درگذشت عزیز عطائی و همچنین ستایشنامه ای که الکس، چند سال پیش برای پدر و مادر نوشته و به زبان انگلیسی را اضافه می کنیم.

Dec. 8. 2020


 Dear Partow

,This is Alex May, Aziz’s son.  I am writing to advise you that my father passed away at 12:04 a.m. this morning on

 December 8, 2020.  He passed away peacefully in his sleep.  Please let the world know

I appreciate all of the friendship and support you provided to my mother and father through the years

 THANK You 

Alex 


From Azin Middle School Facebook post by Alex May 

 

Maliheh Tirehgol and Aziz Atai - our beloved teachers! Our gratitude to them is deep and profound. They influenced so many lives, touched so many hearts, broadened so many horizons, enabled so much joy, and shared so much knowledge and love. Thank you to Maliheh Tirehgol for the inspiring idea of creating this school, the Azin Middle School, one of the first co-ed schools in Iran. You gave so much of your being to this school, its students, teachers and parents. Decades ahead of its time, we learned there to treat each other with responsibility, respect, and love.


Thank you again and again!

۳ نظر:

الهه امانی گفت...

Dear Partow Jaan, My sincere condolences for the loss of Aziz Atayee.He could not handle life without her.

Majid Naficy گفت...


Partow jan, It made me sad. My condolences. i will call you sometimes
later to talk with you. Doostdar, Majid

هلن افشان گفت...

ضمن تاسف و تاثر بخاطر از دست دادن دو هنرمند عزیز: خانم تیره گل و آقای عطائی، به فرزندان محترم و جامعه ادبی و هنری و به پرتوی عزیز مهربانم تسلیت گفته و آرزوی صبر و تحمل برای بازماندگان ایشان دارم. روحشان در آرامش و یادشان مانا!