This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

چهارشنبه، تیر ۱۶، ۱۳۹۵

دو شعر برای عباس کیارستمی از: علی آزادی و آرش پورسیاوش

عباس کیارستمی٬ کارگردان مطرح فیلم مستند و سینمای ایران، در سن ۷۶ سالگی، پس از یک دوره طولانیِ بیماری در پاریس درگذشت. عباس کیارستمی، تنها برندۀ ایرانی نخل طلای جشنواره فیلم کن، همزمان با فیلم‌سازی، در هنرهای عکاسی و نقاشی هم فعال بود. کیارستمی از نگاه بسیاری از منتقدان و فیلمسازان جهان مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارگردان ایرانی بود و بارها نشریات مختلف او را به عنوان یکی از بهترین کارگردانان جهان انتخاب کرده بودند. 
تارنمای پرتو، درگذشت این هنرمند برجستۀ ایرانی را به خانواده کیارستمی، دوستان و همه علاقمندان آثار او، تسلیت می گوید. 


"گیلاس"
علی آزادی

هزار سال پیش
شایدهم هزارسال بعد
-آخرمی دانی
دراین فاصله پلکی هم نمی توان زد
می توان؟-
می خواست
ام گیلاسی بردارم از درخت
اما سبدِ خالی
مرا به میوه
های دیگری حواله میداد!
داد زدم :" من فقط گیلاس می
خواهم گیلاس! "
***
هزارها سال بعد
یا هزارها سال پیش
-درست نمی
دانم-
سبد
زیر درخت گیلاس
هم
چنان خالی بود
خالی خالی!
وتو با گیلاس
ها
برشاخسار خفته بودی!


----------------------------------------------------------------------------------

خانه دوست همانجاست که من میدانم
آرش پورسیاوش

بی جهت نیست که من،
خانه دوست چنین میبینم
هرکجا هست در آن
شادی و حس غریبی دارم
شاخههائی همه سبز
کوههائی همه زیبا و قشنگ
جویهاش پر از آب روان
باز از من می‎پرسی:
خانه دوست کجاست؟

خانه دوست، همانجاست که من میدانم
و ترا آنجا خواهم دید
و ترا، تا ابدیت به بر خواهم داشت
لحظهها را این بار
به غنیمت خواهم برد

خانه دوست همانجاست که تو
درکنارت، نفسم تازه کنی
قفسم پاره کنی، بندها بازکنم
جان رها ازمن وما
تن عریانم را
با نفسهای توام تازه کنم
خانه دوست همانجاست که تو آنجائی
خانه دوست همان است که تو آنجائی

"آرش پورسیاوش"


هیچ نظری موجود نیست: