This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۹

هفته‌نامه نشریه ادبی «بانگ»، شماره 17 منتشر شد

هفدهمین شمارۀ اینترنتیِ نشریه ادبی "بانگ – نوا" در بهمن ماه 1399 منتشر شد. بانگ رسانه ای ادبی و خود بنیاد است که در خارج از ایران، به دور از سانسور و خودسانسوری بر مبنای تجربه ها و امکانات مشترک شخصی، شکل گرفته و توسط دو نویسنده و هنرمند برجسته، شهریار مندنی‌پور و حسین نوش‌آذر اداره می‌شود. 

                                                                              شهریار مندنی پور

حسین نوش آذر
                                       
«بانگ» سه ستون اصلی دارد: «چه خبر»، «از ما» و «از دیگران»

در«چه خبر»، جلوه‌هایی از ادبیات داستانی معاصر ایران و جهان عرضه می‌شود«از ما» ستونی است برای داستان کوتاه، رمان فارسی، نقد و بررسی آثار ادبی. «از دیگران» به ترجمه ادبیات داستانی نویسندگان سایر کشورها اختصاص دارد. علاوه بر ادبیات غرب، ادبیات عرب هم مورد توجه است. 

سردبیران این نشریه می‌نویسند: تنها ملاک معتبری که «بانگ» در گزینش آثار به کار می‌‌بندد «ادبیت اثر» است. آنان پایبندی خود به اصول زیر را چنین اعلام می کنند: بانگ نشریه‌ای آزاد و ضد سانسور است. انتشار متنی در بانگ، لزوما به معنای تایید دیدگاه نویسنده آن نیست«بانگ» منعی در انتشار داستان‌ها و مقالاتی که در گذشته در رسانه‌‌های دیگر منتشر شده‌اند و حقوق آن در اختیار نویسنده است ندارد.  بازچاپ متن‌های بانگ با ذکر ماخد آزاد است، مگر که نویسنده، متن خود را محدود کرده باشد.بانگ پروانه‌ Creative Commons را پذیرفته است. در هفدهمین شماره بانگ آمده است: 

«بانگ» در ایران فیلتر است. برای همین مدتی در تلاش بودیم تا کانال تلگرام آن را هم راه بیندازیم. اکنون این کانال فعال شده و «بانگ» علاوه بر توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب در تلگرام هم حضور دارد. لطفاً به ما کمک کنید و نشانی کانال بانگ را در اختیار همه قرار دهید:

https://t.me/baangnews

قرار است قالب «بانگ» را برای مقابله بهتر و موثرتر با فیلترینگ تجهیز کنیم. اما اینکار بدون منابع مالی آسان نیست. از ما در مقابله با سانسور حمایت کنید:

ورود به کانال «بانگ»


هیچ نظری موجود نیست: