This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

یکشنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۹۵

مادر آمریکایی من / شعر به دو زبان فارسی و انگلیسی / مجید نفیسی

 به مناسبت روز مادر
به جثه ی کوچک او نگاه می کنم
که بر عصای استوارش
همچنان خَدنگ مانده است
و چشمهای مهربانش
که چون چشمهای مادرم در ایران
برق می زنند



مادر آمریکائی من

به مناسبت روز مادر
به هریت تَنِنبام 

مادر آمریکایی من میگوید:
"می
خواهم در دورِ دیگرِ حیات
درخت بلند سایه
داری باشم."

به جثهی کوچک او نگاه میکنم
که بر عصای استوارش
همچنان خَدنگ مانده است
و چشم
های مهربانش
که چون چشم
های مادرم در ایران
برق می
زنند
و می
بینم که میخواهم
به هیئت پرنده
ای درآیم.

مجید نفیسی
بیستم ژانویه ۱۹۹۷



My American Mother

For Harriet Tannenbaum

:My American mother says
In the next circle of life"
I want to become
".A tall, shade tree

I look at her little body
Still upright
,Leaning on her steady cane
And her kind eyes
Shining like my mother's
,In Iran
And I know
.That I want to become a bird

Majid Naficy

January 20, 1997

هیچ نظری موجود نیست: