This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۹۷

پالیزبانِ دشتِ شقایق‌ها / شعر / محمد جلیل مظفری


 
از شـــعرِ من نبُرد كسي طرْفي
افشـــانده غــــم، غبار به ديوانم

هر چند خشك و زردم و پاييزي
مــن زادۀ شـــكوهِ بهــــارانــــم

 پالیزبانِ دشتِ شقایق‌ها


من زادۀ شــــكوهِ بهـارانـم
ميراث‌دار بسـترِ عصیانـم

خارم اگر بهدامـن  گل، اما
ابرم؛ همیشه فرصتِ بارانم

رُسته به پایِ غایتِ فروردين
پرپر به دستِ غـــارتِ آبـانم

تقويمِ عمرِ من همه دم‌سردي‌ست
آه اين چه حكمتي‌ست؟ نمي‌دانم

پـــاليزبانِ دشـــتِ شقــايق‌ها
آلاله‌كـــارِ دره و دامـــانــم

از فالِ من نخوانده كسي جزغم
غم پي زده‌ست در رگ و در جانم

شـعـــرم نـــواي تــــلخ جدايي‌ها
همــــزادِ نـــالــــه‌هاي نيستـــانم

چــون كوليانِ بي‌وطنـــــم، ‌آري
ماننـــــد بـاد بي‌سـر و سـامـانــم

از شـــعرِ من نبُرد كسي طرْفي
افشـــانده غــــم، غبار به ديوانم

هر چند خشك و زردم و پاييزي
مــن زادۀ شـــكوهِ بهــــارانــــم


بیست و ششم فروردین ماه 1397

محمدجلیل مظفری


هیچ نظری موجود نیست: