This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

شنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۹۵

جلوگیری از برگزاری مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران

روز جمعه پنجم شهریورماه ۱۳۹۵، ماموران امنیتی با حضور درمحل برگزاری مجمع عمومی سالانه ی کانون نویسندگان ایران (درمنزل یکی ازاعضا) مانع برگزاری این مجمع شدند.

ما بارها اعلام کرده‌ایم نویسنده‌ایم و ما را با قدرت سیاسی کاری نیست، اما مخالف سانسور و خواهان آزادی بیان واندیشه  بی‌هیچ حصرو استثنا برای همگان هستیم وبدیهی است مجامع عمومی کانون نیز هدفی جز این را دنبال نمیکنند. اما طی ده روز اخیر سه تن از اعضای هیئت دبیران کانون، فاطمه سرحدی‌زاده و  اکبر معصوم بیگی، علی رضا عباسی و منشی کانون قارن سوادکوهی و یکی دیگر از اعضای کانون، رضا خندان مهابادی، به وزارت اطلاعات احضار و به آنان تاکید شده است از برگزاری مجمع عمومی کانون خودداری کنند.
شگفت این که حق تشکل و تجمع و حق امنیت درچهار دیواری مسکونی و خصوصی حتی به موجب همه‌ی قوانین جاری برای مردم تضمین شده و ممانعت از این حقوق، جرم و قابل تعقیب است. اما امروز دقیقا همین حقوق سلب و لگدمال شده است.
هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، ضمن اعتراض به جلوگیری از برگزاری مجمع عمومی کانون، اعلام می کند که برابر اساسنامهی کانون، تا انتخاب هیئت دبیران بعدی به وظایف خود عمل خواهد کرد.

کانون نویسندگان ایران/ ۵ شهریور ۱۳۹۵

هیچ نظری موجود نیست: