This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

دوشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۹۵

هفت واقعیت جالب در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بیش از دو قرن است که ایالات متحده آمریکا شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بوده است. بر اساس مفاد قانون اساسی آمریکا، نامزد ریاست جمهوری باید حداقل ۳۵ ساله باشد. او باید متولد آمریکا بوده و دستکم چهارده سال در آمریکا زندگی کرده باشد. تا زمان حاضر 44 رئیس جمهور در آمریکا انتخاب شده اند و فردا هشتم نوامبر 2016، 45 مین رئیس جمهور از میان دو کاندیدای دمکرات (هیلاری رادهم کلینتون) و جمهوری خواه (دونالد ترامپ) انتخاب خواهد شد. 


دلیل استفاده از سمبل «خر» در حزب دموکرات و سمبل "فیل" در حزب جمهوریخواه

در زیر به هفت واقعیت جالب در تاریخ این انتخابات اشاره میشود:
در اوایل قرن نوزدهم و با وجود اینکه قانون اساسی آمریکا اشاره ای به یک روز معین برای انتخابات ندارد، شهروندان آمریکایی می توانستند در فاصله زمانی از ماه آوریل تا ماه دسامبر رأی بدهند.

در سال ۱۸۴۵ کنگره آمریکا قانونی تصویب کرد که بنا به آن، انتخابات آمریکا باید در روز سه شنبه پس از اولین دوشنبه ماه نوامبر برگزار شود که تا به امروز به قوت خود باقی است.

مراسم جشن تحلیف اندرو جکسون، هفتمین رئیس جمهوری آمریکا، به قدری شلوغ و خارج از کنترل شده بود که او پنهانی از کاخ سفید بیرون آمده و شب را در یک هتل گذراند. در نهایت، پس از اینکه که خدمتکاران بشکه های مشروب را در چمن های اطراف کاخ سفید قرار دادند، میهمانان کاخ سفید را ترک کردند.
نورمن توماس از حزب سوسیالیست آمریکا بیش از هر کس دیگری در تاریخ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است. او شش بار در انتخابات نامزد شد ولی هیچگاه انتخاب نشد.

جرج واشنگتن از رئیس جمهوری شدن اکراه داشت و به وزیر دفاع آینده خود گفته بود که رسیدن به مقام ریاست جمهوری برایش مانند وارد شدن به سکوی اعدامش است.

استفاده از سمبل «خر» در حزب دموکرات به دوران رئیس جمهوری اندرو جکسون باز می گردد که منتقدانش با نیت توهین، او را «نره خر» خطاب می کردند. آقای جکسون نیز در واکنش این لفظ را پذیرفت و به عنوان سمبل حزب دموکرات و نماد ستاد انتخاباتی اش معرفی کرد تا دهن منتقدان را ببندد.

کاریکاتوریستی به نام توماس ناست در سال ۱۸۷۴ کاریکاتوری در مجله اش کشید که خری را در جامه یک شیر نشان می دهد که حیوانات دیگر را به لرزه انداخته. یکی از آن حیوانات فیلی بود که طراح کارتون آن را «رأی جمهوریخواهان» نامیده بود. از آن به بعد فیل به نمادی برای حزب جمهوریخواه آمریکا تبدیل شد.

هیچ نظری موجود نیست: