This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

سه‌شنبه، آذر ۳۰، ۱۳۹۵

یلدای مان مبارک

در چهار دهه ای که بر ایران و ایرانی گذشت، ایرانیان برای به پایان رساندن اهریمن ظلم و ظلمت، شب یلدا را حتی در سفره ای محقر، جشن میگیرند و به انتظار لحظه‎ای هستند تا با اتحاد پرده های کثیفِ تاریکی را از برابر نور و روشنائی کنار بزنند. یلدای 1395 را به امید آن لحظه، بیش از همیشه در ذهن قلب و جانمان گرامی بداریم.

شب یَلدا، یکی از بلندترین شب‎های سال است که از روزگارانی بسیار دور، ایرانیان، این شب را بخاطر به پایان رسیدنش، و به دنبال آن، بلندتر شدن طول روز، جشن می‎گرفته اند. "یلدا" برگرفته از واژهٔ سریانی به معنای زایش است. زایش نور و روشنائی و گرما. به همین دلیل جشن شب یلدا، یکی از کهن‌ترین جشنهای ایرانی است که تا به امروز به قدرت خود باقی مانده است. جشن کریسمس مسیحیان نیز ریشه در همین اعتقاد نبرد نور و ظلمت و سرانجام پیروزی روشنائی بر تاریکی دارد.
در چهار دهه ای که بر ایران و ایرانی گذشت، ایرانیان برای به پایان رساندن اهریمن ظلم و ظلمت، شب یلدا را حتی در سفره ای محقر، جشن میگیرند و به انتظار لحظه‎ای هستند تا با اتحاد پرده های کثیفِ تاریکی را از برابر نور و روشنائی کنار بزنند. یلدای 1395 را به امید آن لحظه بیش از همیشه در ذهن قلب و جانمان گرامی بداریم

هیچ نظری موجود نیست: