This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

چهارشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۶

کمپین بین‌المللی کارتونیست‌ها در اعتراض به حکم زندان برادران رجبیان، موسیقی دان و فیلمساز

طرحی که لوک ورنیمن، کارتونیست بلژیکی برای مهدی رجبیان کشیده است-منبع: United Sketches
از سوی سازمان «طرح‌های متحد» در فرانسه، کمپینی راه‌اندازی شده که کارتونیست‌های معتبر بین‌المللی از کشورهای مختلف دنیا در آن شرکت کرده‌اند. 

مهدی و حسین رجبیان، دو هنرمند زندانی، پس از پایان مرخصی درمانی چهار روزه به زندان اوین برگشتند. همزمان کمپینی به راه افتاده که در آن تعدادی از طراحان و کارتونیست‌ها از کشورهای مختلف دنیا، آثاری را با موضوع زندانی شدن مهدی رجبیان، آهنگساز و نوازنده زندانی منتشر کرده‌اند.
این کمپین از سوی سازمان «طرح‌های متحد» در فرانسه راه‌اندازی شده و کارتونیست‌های معتبر بین‌المللی از کشورهای مختلف دنیا در آن شرکت کرده‌اند.
طرحی که اسد بیناخواهی برای کمپین کشیده است.
مهدی رجبیان، آهنگساز، به همراه حسین رجبیان، برادر فیلمسازش از خرداد ماه سال گذشته به زندان اوین منتقل شده‌ و تاکنون چند بار دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
مهدی رجبیان آذر ماه گذشته در پی اعتصاب غذا دچار خونریزی شدید معده شده و به بیمارستان منتقل شد. مرخصی چهار روزه به دلیل نیاز شدید این دو هنرمند زندانی به پیگیری درمان در خارج از زندان به آنها داده شده بود که با مخالفت مسئولان قضایی تمدید نشد.
برادران رجبیان به همراه یوسف عمادی در مهر ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت شدند و پس از گذراندن بیش از دو ماه زندان انفرادی، در دادگاه انقلاب با حکم قاضی مقیسه به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام ابتدا به شش سال زندان محکوم شدند.
این احکام در دادگاه تجدید نظر به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی تغییر کرد.
برگرفته از سایت صدای آمریکا
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶


هیچ نظری موجود نیست: