This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۶

جشنواره موسیقی لبنانی، با اجرای عمر کمال، فرانک سیناترای فلسطینی

عمر کمال مشهور به فرانک سیناترای فلسطین جشنواره موسیقی بیت الدین در لبنان را افتتاح کرد. او در این اجرا، با خواندن ترانه ای به نام «وطنم» تماشاگران فلسطینی را احساساتی کرد. برخی، پرچم فلسطین را بالا بردند و همراه با او خواندند.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=F2VVhQJ8R9w

جشنواره تابستانی «بیت الدین» در لبنان با حضور صدها نفر برپا شد. این رویداد در بحبوحه جنگ داخلی لبنان در سال ۱۹۸۵ راه افتاد تا مردم را از فضای خشونت آمیز آن دوران دور کند و از طریق موسیقی به یکدیگر پیوند بزند
جشنواره «بیت الدین»، در هویت فرهنگی مردم لبنان ریشه دوانده و تمدن این سرزمین را تصویر می کند.
جشنواره «بیت الدین» لبنان امسال با اجرای خواننده جوان فلسطینی عمر کمال افتتاح شد که برای نخستین بار در لبنان روی صحنه می رفت.
از «عمر کمال» به عنوان فرانک سیناترای فلسطین یاد می شود. سیناترا خواننده آمریکایی بود که ترانه های ماندگاری را در موسیقی آمریکا از خود به یادگار گذاشته است.
کمال، اهل شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن است.او نه ساله بود که قدم به عرصه موسیقی گذاشت؛ زمانی که زادگاهش با بحران جنگ و خشونت دست به گریبان بود.
هجده ساله بود که به انگلستان مهاجرت کرد و در رشته مهندسی معماری مشغول تحصیل شد اما موسیقی را هرگز رها نکرد.
این خواننده فلسطینی، با کشف موسیقی فرانک سیناترا، خواننده اسطوره ای آمریکا قدم در مسیر او گذاشت.
نخستین آلبومش را در «کپیتال استودیوز» هالیوود، جایی که سیناترا زمانی ترانه ضبط کرده بود، تهیه کرد.
هر چند خواننده های فلسطینی، بیشتر، ترانه های سیاسی و میهن پرستانه می خوانند عمر کمال به تنوع در مضمون و ژانر موسیقی باور دارد.
او در این اجرا، با خواندن ترانه ای به نام «وطنم» تماشاگران فلسطینی را احساساتی کرد. برخی، پرچم فلسطین را بالا بردند و همراه با او خواندند.
جشنواره بیت الدین با اجراهای مختلف دیگر از جمله نمایش باله و اجرای گروه موسیقی آمریکایی پینک مارتینی ادامه خواهد داشت و در روز دوازدهم اوت به پایان خواهد رسید.


برگرفته از سایت صدای آمریکا

۱۱ تیر ۱۳۹۶

هیچ نظری موجود نیست: