This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

دوشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۶

پلیس اجازه ی برگزاری مراسم بزرگداشت شاملو را نداد / از میان حاضران چند تن دستگیر شدند


بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری، بکتاش آبتین شاعر و فیلم ساز و یحیی پور، از جمله افراد دستگیرشده در این مراسم هستند ...

با فشار مأموران امنیتی، مراسم بزرگداشت شاملو برگزار نشد
د‎ه‎ها نفر از دوستداران احمد شاملو، که به دعوت کانون نویسندگان ایران، امروز در سالگرد درگذشت این شاعر معروف ایرانی قصد ادای احترام به او را داشتند، اجازه حضور بر سر مزارش را نیافتند. دست کم سه تن از شهروندان حاضر در محل نیز توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای انتظامی با حضور در امام زاده طاهر استان البرز و بستن درهای امامزاده اجازه ورود به شهروندانی که برای بزرگداشت هفدهمین سالگرد احمد شاملو گردهم آمده بودند را نداده اند.

بنابر گزارشات دریافتی، دست کم سه شهروند به نامهای بهنام ابراهیم زاده، بکتاش آبتین و یحیی‌پور توسط نیروهای انتظامی حاضر در محل بازداشت شدند. همچنین گزارشات تایید نشده ای از بازداشت فریبرز رئیس دانا نیز منتشر شده است.
نیروهای انتظامی به حاضرین گفتند در صورتی که متفرق شوند دو فرد بازداشت شده آزاد خواهند شد، با اینحال تا زمان تنظیم این گزارش خبری از آزادی آنان به دست نیامده است.
یکی از حاضرین در محل به هرانا گفت “نیروهای پلیس و لباس شخصی در تعداد پرشماری حضور داشتند و ضمن جلوگیری از ورود حاضران معدود افرادی که موفق شده بودند به نحوی خود را به مزار احمد شاملو برسانند را نیز بیرون کردند.”
احمد شاملو، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار و مترجم ایرانی که در سال ۱۳۰۴ در تهران به دنیا آمده بود، روز دوم مرداد ۱۳۷۹ پس از مدت‌ها بیماری در گذشت.


برگرفته از: اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه 
۲ مرداد ۱٣۹۶ -  ۲۴ ژوئيه ۲۰۱۷

هیچ نظری موجود نیست: