This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

پنجشنبه، مرداد ۱۴، ۱۴۰۰

«وقت جیغ انار»، فاجعه جنگ افغانستان از چشمان کودکان کار، فیلمی به کارگردانی گراناز موسوی


نسیم روشنایی: «وقت جیغ انار» فیلمی از گراناز موسوی است که فاجعه جنگ افغانستان را در قالب داستان های واقعی کودکانی که آن را زیسته اند، روایت میکند. فیلم «وقت جیغ انار» در جشنواره فیلم ملبورن روی پرده خواهد رفت.
 گراناز موسوی، شاعر و کارگردان فیلم "وقت جیغ انار". 
عکاس سرشناس استرالیایی، انرو کویلتی نیز در نقش خودش به‌عنوان عکاس جنگ در فیلم ظاهر شده است.

این فیلم قصه زندگی پسربچه ای است به نام «هیواد» که پدرش در جنگ افغانستان کشته شده و او در ۱۰ سالگی باید در کابل دستفروشی کند و یک‌ تنه بار خانواده ‌اش را به دوش بکشد. هیواد آرزو دارد هنرپیشه و فیلمساز شود. "وقت جیغ انار" فیلمی ضد جنگ است و سنت‌ها را نیز به چالش می‌کشد. گراناز موسوی شاعر و کارگردان این فیلم در گفتگوئی با "زمانه" درباره این اثر می‌گوید: "موضوع فیلم کودکان کار هستند با محوریت جنگ در یک سرزمین. ما چهره واقعی جنگ را از دریچه چشمان کودکان می‌بینیم. "

هیواد باید از خانواده‌اش محافظت کند. مادرش باید به‌خاطر پیروی از سنت‌ها به اجبار مادر بزرگ هیواد با عموی او ازدواج مجدد کند. مادرش راضی نیست. هیواد راضی نیست. عمو نیز این وصلت را نمی‌خواهد. حتی مادر بزرگ نیز از ته دل راضی نیست. هیواد تمام تلاش خود را می‌کند که از ازدواج تحمیلی مادرش جلوگیری کند. در این میان هیواد با عکاسی استرالیایی آشنا می‌شود و او دوربینی را به هیواد هدیه می‌دهد و ماجراها آغاز می‌شوند.

گفت‌وگوی کامل با گراناز موسوی را در رادیو زمانه دنبال کنید: https://www.radiozamaneh.com/679023


هیچ نظری موجود نیست: