This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

دوشنبه، خرداد ۱۷، ۱۴۰۰

بخش کردم / شعر / پرتو نوری علا


جامه
 بَدَل کردم
که شادی را رنج نشايد،
و به‌نور پيوستم
تا در ظلمتی که چشم می‌گشود،
بتابانم روشنانِ نامم را.



بخش کردم
پرتو نوری علا


بخش کردم:
ده حَپَک انگور
      کودکی‌ام را
هشت شاخه شکوفۀ بادام
       جوانی‌ام را
و هزار سُرخگُلِ پرپر
         شکفتگی‌ام را

به‌تاريکی زاده شدم
تا پرتوی نور را حائلی باشم
                   خاموش شد
در پيراهن رنج باليدم
تا کودک شادی را نوازشی باشم
                   زخمی شد
سر فرود آوردم
به‌حقارت خشمی کور
تا لشگر عشق را فرمانی باشم
                   مغلوب شد

پس، به‌آگاهی سر فراز آوردم
پيش از آن که گوهرِ عشق
در تباهیِ تعصب و تسليم مرده باشد

جامه بَدَل کردم
که شادی را رنج نشايد
و به‌نور پيوستم
تا در ظلمتی که چشم می‌گشود
بتابانم روشنانِ نامم را

اينک در دورترين افقِ غربیِ زمين
در چهارمين خزانِ ميانسالی
طی کرده‌ام چهار دَه درختِ شرقیِ عمرم را

درختم می‌نوشد
شرابِ کهنه خاک - ‌يادگاری دور- 
مست می‌شوم، هشيار
تا در سپيده دَمی که رُخ به‌آستانِ عشق می‌سايد
          بيفشانم شيرۀ شيرينِ تجربه‌هايم را

    
       برگرفته از مجموعه شعر "زمینم دیگر شد"

۵ نظر:

مرغ سحر گفت...

پرتو عزیز. بازهم بنویس ازین گونه که نوشتی.

صنوبر لی لی گفت...

چقدر زيباست پرتو روشنايئ در ظلمت.

سوسن آزادی گفت...

پرتو جانم، " زمينم ديگر شد " كنار دستم است و مدتيست با خودم كلنجار ميروم تا يكى از اشعارت را در صفحه' فيس بوكم بياورم. هى پسندم تغيير ميكند و هنوز موفق نشده ام كه تصميم نهايى را بگيرم.
گرچه كه من" گرگم باش " را خيلى دوست دارم، ولى از بس همه' شعرها زيبا است ،هنوز در حال تصميم گيرى هستم. چه خوب شد كه تو خودت يكى از آنها را اينجا آوردى.
بسيار زيبا ست.
پايدار باشى نازنين و كماكان پويا

Behrooz Gharavi گفت...

بسیار زیبا بود پرتو بانو،
بیشتر از اشعارتان پست کنید تا هم میهنان گرامی با سبک چکامه های زیبای شما بیشتر اشنا شوند!

Partow, Literature, Art and Culture گفت...

دوستان عزیز و نازنین، از همه شما که شعرم را پسندید و با کلمات پر مهرتان به من لطف داشته اید، سپاسگزارم. برای هنرمند، ارتباط کارش با خوانندگان، و تشویق آنان، بزرگترین موهبت است. البته من از نقد و نظر منفی هم استقبال می کنم. دانستن نظرهای مختلف، دریچه های مختلفی در برابر چشمان هنرمند می گشاید. با عشق و مهر و سپاس نسبت به همه شما