This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

یکشنبه، بهمن ۱۵، ۱۳۹۶

اعلام گردهمآیی در لس آنجلس در حمایت از "دختر خیابان انقلاب" و تکثیر کنندگان راه او

سرانجام پس از40 سال، نخستین کشف حجاب اجباری اسلامی، توسط ویدا موحد، زنی ۳۱ ساله و مادر یک کودک ۱۹ ماهه، در اوایل دی‌ماه 1396 در میدان انقلاب تهران و در برابر انظار عموم، صورت گرفت. ویدا بر بلندایی ایستاد، حجاب خود بر سر چوبی آویخت و آن را همچون پرچم صلح و آزادی، به اهتزاز درآورد. پس از آن هر روز زنی در شهری در مکان عمومی حجاب از سر برگرفت و حرکت شجاعانه ویدا را تکثیر کرد. مردان زیادی نیز به عنوان حمایت از آزادیخواهی و حق انتخاب پوشش زنان، پارچه‌هایی را فراز آوردند. 
تاریخ: روز شنبه، دهم فوریه 2018
زمان: ساعت 1 تا 3 بعد از ظهر
محل: مقابل ساختمان فدرال، خیابان ویلشر، شهر لس آنجلس 

با قدرت گرفتن رژیم اسلامی ایران، حجاب برای زنان ابتدا در ادارات و محل کار، سپس در مجامع عمومی، و بعد در جشنها و حتی در مهمانیهای خصوصی اجباری شد. عدم رعایت این دستور با اخطارهای فحش آلود، کتک زدن در ملاء عام و دستگیری و زندان، همراه بود. اما با وجود تمام تضییقات رژیم، زنان به هر شکل و نحوی که بوده، مخالفت خود را با این امر اجباریِ تبعیض آمیز (چون فقط مخصوص زنان است) نشان دادند.

سرانجام پس از40 سال، نخستین کشف حجاب اجباری اسلامی، توسط ویدا موحد، زنی ۳۱ ساله و مادر یک کودک ۱۹ ماهه، در اوایل دی‌ماه 1396 در میدان انقلاب تهران و در برابر انظار عموم، صورت گرفت. ویدا بر بلندایی ایستاد، حجاب خود بر سر چوبی آویخت و آن را همچون پرچم صلح و آزادی، به اهتزاز درآورد. پس از آن هر روز زنی در شهری در مکان عمومی حجابش را برداشت و حرکت شجاعانه ویدا را تکثیر کرد. مردان زیادی نیز به عنوان حمایت از آزادیخواهی و حق انتخاب پوشش زنان، پارچه هایی را برفراز آوردند.

با توجه به گفته‌ها و اعمال ضد و نقیض عمال حکومتی، که از یک طرف این حرکت انقلابی زنان را بیارزش جلوه داده و از طرف دیگر تعداد کثیری از آنان را تاکنون بازداشت کرده است، ما جمعی از فعالان حقوق بشر و حقوق زنان، بدون تکیه بر باورهای مذهبی یا غیرمذهبی، سیاسی یا غیرسیاسی، در روز 10 فوریه، رأس ساعت 1 تا 3 بعد از ظهر در برابر ساختمان فدرال در خیابان ویلشر، شهر لس‌آنجلس جمع می‌شویم تا از از این طریق حمایت خود را از حق آزادیِ انتخاب پوشش زنان در ایران، و ستایش از عمل متهورانۀ آنان در زیر یوغِ ظلم و زور، اعلام نمائیم.

از ساکنین منطقه لس آنجلس و حومه دعوت می‌کنیم، بدون آوردن نمادی سیاسی یا مذهبی، تنها با داشتن روسریهای رنگین یا تصاویری از زنان شجاع ایران، در این جمع شرکت کنند. 
تاریخ: روز شنبه، دهم فوریه 2018
زمان: ساعت 1 تا 3 بعد از ظهر
محل: مقابل ساختمان فدرال، خیابان ویلشر، شهر لس آنجلس 

هیچ نظری موجود نیست: