This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

شنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۷

شهروز رشید، شاعر و نویسنده تبعیدی درگذشت

کانون نویسندگان ایران «در تبعید» و انجمن قلم ایران «در تبعید» درگذشت این شاعر و نویسنده را به جامعه فرهنگی ایران تسلیت گفته‌اند.

شهروز رشید، شاعر و نویسنده تبعیدی درگذشت

رادیو زمانه: شهروز رشید، شاعر و نویسنده تبعیدی شنبه ۲ فوریه/ ۱۳ بهمن در بیمارستانی در برلین درگذشت. او هنگام مرگ  ۵۵ سال داشت.
کانون نویسندگان ایران «در تبعید» و انجمن قلم ایران «در تبعید» دلیل درگذشت شهروز رشید را ابتلا به یک «بیماری سخت» اعلام کرده:
«با کمال تأسف خبردار شدیم که شهروز رشید شاعر، نویسنده و پژوهشگر عضو کانون نویسندگان ایران در تبعید و همچنین دبیر بین‌المللی کنونی انجمن قلم ایران در تبعید، به دلیل یک بیماری سخت در بیمارستان (شهر برلین- آلمان) با زندگی وداع کرد.»
کانون نویسندگان ایران «در تبعید» و انجمن قلم ایران «در تبعید» در ادامه این اطلاعیه درگذشت این شاعر و نویسنده را به جامعه فرهنگی ایران تسلیت گفته‌اند.
رشید در سال ۱۳۴۲ در فارس‌آباد دشت مغان متولد شد. او از سال ۱۳۶۳ در آلمان زندگی می‌کرد. در این سال‌ها او حضوری آرام، بی‌حاشیه اما پیوسته در ادبیات تبعید و مهاجرت داشت. چندین مجموعه شعر و ترجمه‌هایی از آثار سندور مارای، سز نوته‌بوم، آموس عوز و فیودور داستایوفسکی از او منتشر شده است.
از شهروز رشید در مجموع هشت مجموعه شعر و گزینه‌ای از اشعار او  با عنوان «کتاب هرگز» در خارج از ایران منتشر شده است...
شعر «ایکاروس» شهروز رشید را هنوز هم می‌توان با صدای او شنید >>>
https://soundcloud.com/radiozamaneh/36qkssefoqp2

تارنمای پرتو، فقدان شهروز رشید، شاعر برجستۀ معاصر در تبعید را به بستگان، دوستان و علاقمند به ادبیات و شعر شهروز، تسلیت می گوید.


هیچ نظری موجود نیست: