This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

جمعه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۶

۲۹ نفر از «دختران خیابان انقلاب» در تهران بازداشت شدند

پلیس تهران از بازداشت ۲۹ نفر در این شهر که در اعتراض به حجاب اجباری روسری‌های خود را در خیابان‌ها برداشته‌اند، خبر داد. پلیس زنان و دختران بازداشت‌شده را «برهم زنندگان امنیت اجتماعی» نامیده است ...
اقدام گروهی از زنان و دختران ایران در مخالفت با حجاب اجباری در شهرهای مختلف از یک ماه پیش آغاز شد. زنی به نام ویدا موحدی، در خیابان انقلاب تهران تقاطع ابوریحان بالای یک پست برق رفت و روسری سفید خود را که بر سر چوب زده بود تکان داد. روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه، چند زن دیگر نیز در تهران و اصفهان دست به حرکت مشابهی زدند که عکس‌های آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. یکی از زنان معترض به نام نرگس حسینی در این روز دستگیر شد. در پی آن در روزهای بعدی این حرکت گسترش بیشتری یافت و عکس‌های زیادی از زنان و دختران در سنین مختلف از شهرهای گوناگون ایران منتشر شد.

پیش از اعلام بازداشت این ۲۹ نفر، خبرگزاری آلمان به نقل از افرادی که آنها را «شاهدان عینی» معرفی کرده، از بازداشت شش نفر از «دختران خیابان انقلاب» خبر داده بود.
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران پیش از دستگیری گسترده زنان معترض به حجاب اجباری گفته بود که در صورت ادامه این اقدام از سوی زنان و دختران، دادستان به وظایف خود عمل خواهد کرد.

برگرفته از: اخبار روز: www.akhbar-rooz.com  پنج‌شنبه  ۱۲ بهمن ۱٣۹۶ -  ۱ فوريه ۲۰۱٨ 

هیچ نظری موجود نیست: