This site is dedicated to the creations of Independent Iranian Artists

جمعه، آبان ۲۸، ۱۳۹۵

کتاب رسیده به تارنمای پرتو / "خاطرات اقدس منوچهری (نوری علا)"

"خاطرات اقدس منوچهری (نوری علا)"، کتاب خاطرات، 337 صفحه، چاپ و نشر انتشارات سندباد، لس آنجلس، کالیفرنیا، 2016 جهانی برابر با 1395 خورشیدی

هفته گذشته کتاب "خاطرات اقدس منوچهری (نوری علا)"، از طرف انتشارات سندباد،  در لس آنجلس، کالیفرنیا منتشر شد.
این کتاب که حاوی دو بخش، و در337 صفحه منتشر شده، خاطرات زنده یاد خانم منوچهری به قلم خود اوست. در پایان هر بخش، پانویس های کتاب آمده است. 
خانم اقدس منوچهری (نوری علا) متولد 1292 خورشیدی، جزو نخستین دخترانی بود که به خلاف میل خانواده، کشف حجاب کرد، موفق شد تحصیلات دبیرستانی را به پایان برساند و از اولین زنانی بود که خارج از خانه مشغول به کار شد.
متأسفانه خانم منوچهری، در فضایی مردسالار و سلطه گر، در جهت رسیدن به آمال و آرزوهای خود در عرصۀ اجتماع توفیق چندانی نداشت. با این وجود، در تعلیم و تربیت، و آموزش و پرورش فرزندان خود و شاگردانش، و حفظ ارزش های اخلاقی و فرهنگی عصر خویش، توفیق کامل به دست آورد.
پستی ها و بلندی های زندگی خانم منوچهری، با قلم شیوا و وصاف او، تصویر زنی را از صد سال پیش به این سوی رقم زده است. 
علاقمندان به تهیه کتاب "خاطرات اقدس منوچهری (نوری علا)، می توانند با آدرس ایمیل انتشارات سندباد، تماس بگیرند
sinbadpublications1@gmail.com


انتشار این کتاب بصورت آنلاین به اطلاع خواهد رسید 


۲ نظر:

Fereydoun Moezi Moghadam گفت...

درود ، این نوشته مغتنم بانو منوچهری آکنده از وقایع و تصویرهایی از وضعیت اجتماعی ایران است چه در مشهد و چه در تهران، چه در کوچه و خیابان و چه در ادارات ضمن شرح صمیمانه زندگی. شادمانم که نوشته از انتشارهای پراکنده به تدوین و چاپ و انتشار عمومی رسید تا در حکایت مردم زمانه جدال‌ها و استفامت زنان ایران برای خروج از دنیای مردسالار در پژوهش‌های تاریخ اجتماعی سند و مرجعی دیگر باشد. بانو اقدس منوچهری افتخار همه دوستان دختران و پسران‌اش بود و من که بر سر سفره گشاده او هم نشسته‌ام یکی از آن دوستان و دوستداران او هستم.
فریدون معزی مقدم

تورج مجرد گفت...

بسیار خوشوقت شدم که تاریخ را و برهه ای از زمان را از نظر یک شاهد خواهم خواند و نه نقل قول های سرشار از فیش نویسی های کتاب ها/ سپاس از شما